• RSS Icon
  • 4.6.2025 2:27
  • Контакти
  • Начало
  • Новини
  • За ВАС
  • Съдебна практика
  • Полезно
  • Справки
  • Издания
  • Юбилеен/2017
  • 1/2017
  • 2/2017
  • 3/2017
  • 4/2017
  • 5/2017
  • 6/2017
ЗА ВАСИЗДАНИЯ

Съдържание на брой 2/2017

СТАТИИ, АНАЛИЗИ, КОМЕНТАРИ

ЗА ПРАВНОТО ПОЛОЖЕНИЕ НА МИНИСТЪРА В СЪВРЕМЕННОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО НА Р БЪЛГАРИЯ
проф.д-р Христина Т.Балабанова
В Закона за министрите на Германия от 1971г, ясно е казано,че министрите са в публично-правно отношение. Подчертава се също така, че те не са държавни служители. По-различно е правното положение в българското законодателство. Министрите според българското законодателство са в трудовоправно отношение със съответното министерство. Член 19а от българския Закон за администрацията (ДВ,бр130 от 5.11.1998 и посл.изм) гласи: „Министър-председателят, заместник министър-председателите, министрите…имат всички права по трудово правоотношение освен тези,които противоречат или са несъвместими с тяхното правно положение“. Предложеният в Германия вариант е по-правилен и съответства на същността и спецификата на министерската институция. Според нас, анализът на действащото ни законодателство, както и примерът на Германия, ни карат да преосмислим нормата на чл.19 а от Закона за администрацията и да възприемем европейския модел, приложен в Германия.


КАКВО СПАСИ ТЪЛКУВАТЕЛНО РЕШЕНИЕ № 5 ОТ 2016 Г. НА ВАС – БЮДЖЕТА ИЛИ ДЪРЖАВАТА?
доц.доктор по данъчно право Любка Ценова
С постановяване на тълкувателно решение № 5 от 2016 г. Общото събрание на съдиите от ВАС прояви виждане и разбиране в дълбочина към повдигнатия проблем и взе решение, което да преодолее непредвидими бюджетни последици.

ПО НЯКОИ ВЪПРОСИ НА НАЕМНИТЕ ПРАВООТНОШЕНИЯ ПО ЗАКОНА ЗА ОБЩИНСКАТА СОБСТВЕНОСТ
доц. д-р Веселина Канатова–Бучкова
В административното право, за разлика от гражданското право, изборът между реализиране на административни правомощия чрез издаване на административен акт или сключване на административен договор не е свободен, както за административния орган, така и за лицата, които ще встъпят като насрещна страна по договора. Случаите, при които действията и волеизявленията на административния орган са насочени не към издаване на административен акт или акт по административно наказване, а към създаване на формално двустранно правоотношение под формата на договор, са точно определени от нормативният акт, който създава административните правомощия на органа.

ТЪЛКУВАТЕЛНИ РЕШЕНИЯ НА КОЛЕГИИТЕ НА ВАС

Тълкувателно решение № 1/ 2016 от 22 март 2016 по тълкувателно дело № 3/2015 – по доклад на Бисер Цветков

Определение № 4 от 24 януари 2017 по тълкувателно дело № 9/2016 – по доклад на Василка Шаламанова


РЕШЕНИЯ И ОПРЕДЕЛЕНИЯ НА ВАС


ПЪРВА КОЛЕГИЯ

3- членни състави

Решение № 8810 от 14.07.2016г. на ВАС по адм. д. № 4270/2016г., I о., докладчик Милена Златкова.

Решение № 8802 от 13.07.2016г. по по адм. д. № 3754/2014г. на ВАС, IV отд., докладчик Марио Димитров.

ВТОРА КОЛЕГИЯ

5-членни състави

Решение № 12532 от 21.11.2016г. по адм. Д.№ 5342/2016г. на ВАС, V отд. докладчик Диана Добрева и Решение № 3750/28.03.2017г., по адм. дело № 1430/2017г. на ВАС, Петчленен състав - II колегия, докладчик Джузепе Роджери

3- членни състави

Определение № 8771/2015г. по адм. дело № 12369/2014г. (Преюдициално запитване) и Решение № 6014/2017г. по адм. дело № 12369/2014г., V отд. докладчик Донка Чакърова.

Решение № 12547 от 21.11.2016г. по адм. дело № 4271 от 2016г. на ВАС, V отд., докладчик Илияна Дойчева.

Върховен административен съд

София 1301
бул."Александър Стамболийски" 18
Телефони за връзка:
(02) 9404111; 9404249; 9404345
Факс: (02) 9404132
  • Ведомствени жилища
  • Бланки и формуляри
  • Полезни връзки
  • Конкурси
  • Профил на купувача
  • Правна рамка
Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд
Правата върху информацията в този уеб-сайт са на Върховния административен съд