• RSS Icon
  • 1.6.2025 4:33
  • Контакти
  • Начало
  • Новини
  • За ВАС
  • Съдебна практика
  • Полезно
  • Справки
  • Издания
    НОВИНИ АС

    АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ПЛЕВЕН ОТМЕНИ РАЗПОРЕДБИ ОТ НАРЕДБА № 18 ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИНСКИТЕ ПЪТИЩА В ОБЩИНА ЛЕВСКИ

    С Решение по адм. дело № 383/2017 г. по описа на съда, Административен съд – Плевен отмени разпоредбите на чл.1, ал.2, чл.36 и чл.37 от Наредба №18 за управление на общинските пътища в Община Левски, приета с решение №180/29.09.2008 г. на Общински съвет – Левски. Разпоредбите регламентират за кои пътища на територията на Община Левски не се прилага приетата Наредба, както и извършването на административни нарушения и налагането на административни наказания за неспазване на разпоредбите на посочената Наредба.
    Делото е образувано по подаден протест от Окръжна прокуратура – Плевен срещу посочените разпоредби от Наредба №18 за управление на общинските пътища в Община Левски.
    В мотивите на решението Административен съд – Плевен е стигнал до извод, че протестираните разпоредби са приети от компетентен орган, в предписаната от закона форма, но при съществено нарушаване на административно-производствените правила, а разпоредбите на чл.36 и чл.37 от Наредбата - и в противоречие с материалния закон, поради което следва да бъдат отменени.
    Съдебният състав е намерил, че при приемането на Наредба №18 за управление на общинските пътища в Община Левски, съществено е нарушена процедурата по приемане на подзаконовия нормативен акт. Съобразно разпоредбата на чл.26, ал.2 от ЗНА в приложимата към датата на приемане на Наредбата редакция, преди внасянето на проект на нормативен акт съставителят на проекта го публикува на интернет страницата на съответната институция заедно с мотивите, съответно доклада, като на заинтересованите лица се предоставя най-малко 14-дневен срок за предложения и становища по проекта. В случая изобщо липсват доказателства по преписката предложението на Кмета на Община Левски да е публикувано на Интернет-страницата на същата. С посоченото не са спазени и принципите на обоснованост, стабилност, откритост и съгласуваност, регламентирани в чл.26, ал.1 от ЗНА, които са задължителни при изработването на проект за нормативен акт. По делото не са представени и доказателства за обнародване на приетата вече Наредба по някой от предвидените от закона начини, нито се твърди такова да е извършено. Според чл.5, ал.5 от Конституцията на РБ всички нормативни актове се публикуват. Затова в този случай допуснатото нарушение на административно-производствените правила за издаването на Наредбата - липсата на обнародване, е особено съществено и такъв нормативен административен акт е незаконосъобразен. На това основание оспорените текстове от Наредбата следва да бъдат отменени.
    Решението може да се оспорва с касационна жалба пред Върховен административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.


    Върховен административен съд

    София 1301
    бул."Александър Стамболийски" 18
    Телефони за връзка:
    (02) 9404111; 9404249; 9404345
    Факс: (02) 9404132
    • Ведомствени жилища
    • Бланки и формуляри
    • Полезни връзки
    • Конкурси
    • Профил на купувача
    • Правна рамка
    Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд
    Правата върху информацията в този уеб-сайт са на Върховния административен съд